Cum sa iti asiguri necesarul zilnic de calciu – alimente bogate in calciu

Nutritie

Calciul joaca un rol important in intarirea oaselor si a dintilor, controleaza functiile musculare si nervoase, reglareaza echilibrului acid si al bazei in sange si este esential pentru ca organismul uman sa ramana sanatos.

Care sunt simptomele deficitului de calciu?

Lipsa calciului din organism poate avea urmatoarele simtome:
– Crampe musculare la picioare.
– Pierderea memoriei.
– Confuzie, halucinatii, depresie.
– Fracturarea usoara a oaselor.
– Unghii fragile.
– Senzatii de amorteala.

Care este necesarul zilnic de calciu?

Cantitatea de calciu necesara zilnic difera in functie sex si varsta. Puteti calcula necesarul de calciu folosind acest calculator.

Ce alimente contin calciu?

Alimente naturale bogate în calciu: 

Soia:
Soia si laptele de soia sunt surse naturale de calciu care se afla pe lista alimentelor bogate în calciu. O cească de soia gatita contine aproximativ 175 mg de calciu.

Migdale:
Migdalele sunt bogate in proteine bogate și calciu. O cantitate de 100 de grame de migdale este egala cu 264 miligrame de calciu.

Portocale
O portocala contine aproximativ 40 mg de calciu, de asemenea portocala este si o sursa foarte bogata in vitamina C.

Spanac
Spanacul este o sursa foarte buna de calciu. O ceasca de spanac este egala cu aproximativ 250 de miligrame de calciu.

Fasole verde
O cantitate de 125 de grame de fasole verde contine 54 de miligrame de calciu.

Oua
Un ou fiert contine aproximativ 50 miligrame de calciu.

Lapte si produse lactate
In 100 g branza proaspata de vaca se gasesc 90 miligrame de calciu.

Introducerea in dieta zilnica a acestor alimtente poate ajuta la cresterea nivelului de calciu din organism. Insa pentru o buna absortie a calciului trebuie acordata atentie si nivelului vitaminei D din organism.